Tuesday, May 3, 2022

Εθνογραφικό εργαστήρι ΙΒΥΚΟΣ στο Λουτράκι 20,21 και 22 Μαΐου

Ο ΙΒΥΚΟΣ Σύνδεσμος Λουτρακιωτών – Περαχωριτών, υπό την αιγίδα της Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού διοργανώνει στις 20,21 και 22 Μαΐου την δράση «Εθνογραφικό Εργαστήρι: Λαϊκός Πολιτισμός, Πολιτιστική Διαχείριση και Τουριστικό Αποτύπωμα», που θα λάβει χώρα στο Λουτράκι και την Περαχώρα Κορινθίας. Tο Εθνογραφικό Εργαστήρι, απευθύνεται σε φοιτητές κάθε βαθμίδας, ερευνητές, εκπαιδευτικούς, πολιτιστικούς διαχειριστές, επαγγελματίες του τουρισμού, μουσικούς, χοροδιδασκάλους, καθώς και σε οποιονδήποτε κινείται στον ευρύτερο χώρο της διαχείρισης πτυχών του ελληνικού λαϊκού πολιτισμού. Στους συμμετέχοντες θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης, καθώς και φάκελος με εποπτικό υλικό σχετικό με τα αντικείμενα του Εθνογραφικού Εργαστηρίου.

Το τριήμερο εργαστήρι περιλαμβάνει: 

📌Θεωρητικές εισηγήσεις γύρω από σύγχρονα ερευνητικά ζητήματα σε σχέση με τον ελληνικό λαϊκό πολιτισμό, με την συμμετοχή καταξιωμένων ακαδημαϊκών και ερευνητών.

📌Άσκηση στην επιτόπια εθνογραφική έρευνα με την πραγματοποίηση συνεντεύξεων και λαογραφικών καταγραφών στο Λουτράκι και στην Περαχώρα.

📌Επισκέψεις σε τοπικές λαογραφικές συλλογές και κριτική αποτίμηση του περιεχομένου τους με την συμμετοχή και την επίβλεψη μουσειολόγων. Εργαστήρι για την έρευνα των τοπικών ενδυμασιών.

📌Παρουσίαση σύγχρονων πρότζεκτ πολιτιστικής διαχείρισης και τουριστικής ανάδειξης στοιχείων του ελληνικού λαϊκού πολιτισμού από πολιτιστικούς διαχειριστές. 

📌Προβολή και σχολιασμό των εθνογραφικών ντοκιμαντέρ “Το κουλουριώτικο Χασάπικο” και “Ο όρκος των βοσκών του Ψηλορείτη”, με την συμμετοχή των συντελεστών τους.

📌Εργαστήρι οπτικής ανθρωπολογίας για την εκπαίδευση των συμμετεχόντων στα κύρια μεθοδολογικά εργαλεία καταγραφής, οπτικής αποτύπωσης και ψηφιακής ανάδειξης πτυχών του λαϊκού πολιτισμού με έμφαση στο δημοτικό τραγούδι και τον παραδοσιακό χορό.

📌Βιωματικό σεμινάριο μύησης των συμμετεχόντων στην τοπική μουσικοχορευτική παράδοση, με την συμμετοχή ντόπιων και την πραγματοποίηση γλεντιού με την ορχήστρα του Γιάννη Παυλόπουλου και του Αλέξανδρου Αρκαδόπουλου.

Εισηγητές:

•Θάνος Κώτσης, Λαογράφος(MSc), Υποψ. Διδάκτωρ Λαογραφίας και Ανθρωπολογίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Επιστημονικός υπεύθυνος του Εθνογραφικού Εργαστηρίου.

•Γιάννης Δρίνης, Διδάκτωρ Λαογραφίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Προϊστάμενος Διεύθυνσης Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Διαπολιτισμικών Θεμάτων, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, Διδάσκων στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

•Νίκος Πουλάκης, Διδάκτωρ Εθνομουσικολογίας, ΕΚΠΑ, Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ.

•Νάντια Μαχά, Επίκουρη Καθηγήτρια Λαογραφίας, Τμήμα Ιστορίας-Εθνολογίας, ΔΠΘ. 

•Σίλας Μιχαλάκας, Οπτικός Ανθρωπολογος (MSc), Παραγωγός-Σκηνοθέτης Ντοκιμαντέρ.

•Αγγελική Ρουμελιώτη, Επιμελήτρια μουσειακών συλλογών, Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος. 

•Γιώργος Καλομοίρης, Αρχαιολόγος-Πολιτιστικός Διαχειριστής (MSc), Υποψ. Διδάκτωρ Πολιτιστικού σχεδιασμού, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πρόεδρος ΑΜΚΕ Androidus Tank. 

•Αριστούλα Τόλη, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Τελειόφοιτη Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Σπουδές στο χορό», ΕΚΠΑ.

•Νένα Παπαγγελή, Προϊσταμένη Οικονομικής διεύθυνσης Δήμου Σαλαμίνας, Πολιτιστική Διαχειρίστρια (MSc). 

•Δημήτρης Μπάκος, Χοροδιδάσκαλος- Μουσικός.

•Γιάννης Παυλόπουλος, Μουσικός.

Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές, μπορείτε να παρακολουθείτε τις αναρτήσεις της σελίδας του εργαστηρίου, που θα εμπλουτίζεται καθημερινά, καθώς και να επικοινωνείτε με τον φορέα διοργάνωσης Ο ΙΒΥΚΟΣ Σύνδεσμος Λουτρακιωτών – Περαχωριτών και με τον Θάνος Κώτσης επιστημονικό υπεύθυνο της δράσης στα παρακάτω mail, αλλά και στα αντίστοιχα profiles στα social media. 

Πληροφορίες εγγραφών.

Σελίδα εργαστηρίου: https://bit.ly/3tWs3nX

Εγγραφές: ivykos.gr.1984@gmail.com

Mail: ivykos.gr.1984@gmail.com , thanoskotsis@hotmail.com

The post Εθνογραφικό εργαστήρι ΙΒΥΚΟΣ στο Λουτράκι 20,21 και 22 Μαΐου appeared first on Travelling News.



from Travelling News https://ift.tt/e3o8Gdw
via IFTTT

No comments:

Post a Comment