Monday, March 21, 2022

ΚΥΚΛΑΔΕΣ VS ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ: ΟΙ ΡΥΘΜΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Είναι γεγονός ότι η χώρα μας διαθέτει ένα αξιόλογο τουριστικό προϊόν που προσφέρεται ως «πρώτη ύλη» για αξιοποίηση. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι ο τουρισμός αποτελεί τη μόνη εξαγωγική (αφού εισάγει πόρους) δραστηριότητα, που φέρνει τον καταναλωτή στον τόπο παραγωγής (προσφοράς) του προϊόντος (υπηρεσίας), καθιστώντας, με τον τρόπο αυτό, εξαγωγικές και άλλες δραστηριότητες, που από τη φύση τους δεν είναι εξαγώγιμες (κέντρα εστίασης και αναψυχής, εμπορικά καταστήματα, κ.λπ.).
Ωστόσο, πρέπει , επιτέλους, να γίνει αντιληπτό ότι ζούμε στην εποχή του επαναπροσδιορισμού των προτεραιοτήτων σε ότι αφορά την τουριστική στόχευση. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ξεφύγουμε από στερεότυπα, να προχωρήσουμε σε συνέργειες και, το κυριότερο, να οριοθετήσουμε τις γνώσεις και τις δυνατότητες του καθενός μας.
Κάθε υπεύθυνος διαχειριστής ενός τουριστικού προορισμού οφείλει να προσαρμόζει την προσφορά σε όσα η αγορά ζητάει χωρίς να επιδιώκει να επιβάλει στις αγορές αυτό που ο προορισμός διαθέτει. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη όσα συμβαίνουν στο γεωγραφικό περίγυρο, σταθμίζοντας τόσο τις ευκαιρίες όσο και τις ενδεχόμενες απειλές που μπορεί να επηρεάσουν την τουριστική κίνηση. Πολύ περισσότερο όταν αυτές οι απειλές όπως η πανδημία και πολλά γεωπολιτικά παιχνίδια έχουν δυσμενείς επιπτώσεις στην οικονομία και επιβαρύνουν το κόστος εξυπηρέτησης των τουριστικών υπηρεσιών, όπως ήδη το βιώνουμε στην Ελλάδα με την ενεργειακή κρίση και τις πληθωριστικές πιέσεις.

Η συγκριτική αποτύπωση των τουριστικών μεγεθών αποτελεί, στην ουσία, την εικόνα της προσέγγισης των στόχων που θέτει κάθε περιοχή. Λαμβάνοντας ως ενιαία ενότητα το Νότιο Αιγαίο εντρυφήσαμε στα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ  για την  περίοδο 2015-2019 σύμφωνα με τα οποία οι Κυκλάδες εμφανίζουν καλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης από ότι τα Δωδεκάνησα. Και συγκεκριμένα :

  • οι λιμένες των Κυκλάδων σημείωσαν αύξηση στην διακίνηση επιβατών κατά +40% (από 8,7 εκατ. το 2015 σε 12,2 εκατ. το 2019).
  • οι λιμένες των Δωδεκανήσων σημείωσαν αύξηση στην διακίνηση επιβατών κατά +13% (από 2,3 εκατ. το 2015 σε 2,6 εκατ. το 2019).
  • τα αεροδρόμια των Κυκλάδων σημείωσαν αύξηση των διεθνών αφίξεων κατά +57% (από 634 χιλ. το 2015 σε 997 χιλ. το 2019).
  • τα αεροδρόμια των Δωδεκανήσων σημείωσαν αύξηση των διεθνών αφίξεων κατά +23% (από 2,9 εκατ. το 2015 σε 3,6 εκατ. το 2019)
  • τα αεροδρόμια των Κυκλάδων σημείωσαν αύξηση αφίξεων κατά +75% (από 593 χιλ. το 2015 σε 1,0 εκατ. το 2019).
  • τα αεροδρόμια των Δωδεκανήσων σημείωσαν αύξηση αφίξεων κατά +6% (από 560 χιλ. το 2015 σε 593 χιλ. το 2019

Επίσης:

  • Οι Κυκλάδες την περίοδο 2015-2019 σημείωσαν αύξηση αφίξεων σε ξενοδοχειακά καταλύματα κατά +160% (από 720 χιλ. το 2015 σε 1,9 εκατ. το 2019) και αύξηση διανυκτερεύσεων σε ξενοδοχειακά καταλύματα κατά +145% (από 2,5 εκατ. το 2015 σε 6,0 εκατ. το 2019)
  • Τα Δωδεκάνησα την ίδια περίοδο  σημείωσαν αύξηση αφίξεων σε ξενοδοχειακά καταλύματα κατά +56% (από 2,5 εκατ. το 2015 σε 3,9 εκατ. το 2019) και αύξηση διανυκτερεύσεων σε ξενοδοχειακά καταλύματα κατά +50% (από 16,4 εκατ. το 2015 σε 24,6 εκατ. το 2019).
  • Η πληρότητα των ξενοδοχειακών καταλυμάτων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαιου την περίοδο 2015-2019 σημείωσε επιδείνωση (από 59% το 2015 σε 58% το 2019). Επιμέρους, η εικόνα στις Κυκλάδες είναι μικτή, με τις Περιφερειακές Ενότητες Θήρας (από 54% το 2015 σε 50% το 2019) και Νάξου (από 39% το 2015 σε 38% το 2019) να σημειώνουν επιδείνωση ενώ αντίθετα οι Ενότητες Μυκόνου (από 53% το 2015 σε 66% το 2019), Σύρου (από 32% το 2015 σε 35% το 2019), Πάρου (από 34% το 2015 σε 40% το 2019) και Άνδρου (από 20% το 2015 σε 26% το 2019) βελτίωση.  Αντίστοιχα, η εικόνα στα Δωδεκάνησα είναι επίσης  μικτή, με τις Περιφερειακές Ενότητες Κω (από 67% το 2015 σε 66% το 2019), Ρόδου (από 63% το 2015 σε 61% το 2019) και Καρπάθου (από 41,4% το 2015 σε 41,3% το 2019) να σημειώνουν επιδείνωση ενώ αντίθετα η Ενότητα Καλύμνου (από 20% το 2015 σε 26% το 2019) βελτίωση.

Καλύτερους ρυθμούς και σε κύκλους εργασιών στα καταλύματα και την εστίαση παρουσιάζουν οι Κυκλάδες έναντι των Δωδεκανήσων, βάσει των στοιχείων που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΛΣΤΑΤ. Συγκεκριμένα:

Σε επίπεδο ετήσιου κύκλου εργασιών σε καταλύματα και ειδικά για την περίοδο 2020/2021 διαπιστώνουμε  τους  παρακάτω  ρυθμούς αυξήσεων:

  • Στη Σαντορίνη  204,9%  έναντι 164,9% της Ρόδου.
  • Στη Μήλο 107,1% έναντι  91,6% της Καλύμνου.
  • Στην Πάρο 161% έναντι 110% της Κώ.

Αντίστοιχα στον κύκλο εργασιών του κλάδου της εστίασης οι διαφορές μεταξύ 2021 και 2020 ήταν:

  • Στη Σαντορίνη 161,5% έναντι 62,9% της Ρόδου.
  • Στη Μήλο 79,1% έναντι 56,2% της Καλύμνου.
  • Στην Πάρο 109,5% έναντι 71,7% της Κώ.

The post ΚΥΚΛΑΔΕΣ VS ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ: ΟΙ ΡΥΘΜΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ appeared first on Travelling News.



from Travelling News https://ift.tt/atENvfw
via IFTTT

No comments:

Post a Comment